مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 09:452023-07-11سياسي

پرونده استرداد اشیا در دستور کار/برپایی نمایشگاهی از آثار برگشتی


معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه نمایشگاهی از آثار تاریخی فرهنگی بازگردانده شده در هفته دولت برپا می شود، گفت: بیش از 12 پرونده استرداد آثار و اشیای فرهنگی تاریخی در دستور کار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی دارابی قائم مقام وزارت میراث فرهنگی در صفحه مجازی خود درباره رونمایی از سنگ نگاره ساسانی استرداد شده به ایران نوشت: برابر آمار حدود 35 نقش برجسته ساسانی ثبت شده داریم که دو اثر آن هم اکنون در سایر کشورهایی که زمانی تحت امپراتوری ایران بزرگ بودند هستند و مابقی در ایران عزیز است.

وی افزود: نقش برجسته ها یکی از منابع بسیار مهم تصویری برای شناخت هنر هر دوره و نقش تابلوی تبلیغاتی برای انتقال مفاهیم به مخاطبان را دارد.

یکی از نقش برجسته های ساسانی که در سال 1367 به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده بود، پس از سال ها با اهتمام دستگاه های مسئول به خصوص وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی روز دوشنبه 19 تیر ماه 1402 در محل موزه ملی ایران با حضور اینجانب و در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات داخلی و خارجی رونمایی شد.

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی بیان داشت: کنوانسیون 1970 میلادی درباره استرداد آثار فرهنگی تاریخی در جهان نقش مهمی را بر عهده دارد کارگروهی 12 نفره از کارشناسان اصالت این اثر تاریخی را تأیید کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده استرداد اشیا در دستور کار/برپایی نمایشگاهی از آثار برگشتی

پرونده استرداد اشیا در دستور کار/برپایی نمایشگاهی از آثار برگشتی