مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 20:052023-07-03بين الملل

زخم ترور و جنایت آمریکایی بر پیکره لارستان


12 تیرماه سالروز جنایت آمریکا در هدف قراردادن هواپیمای مسافربری است که 290 انسان بی گناه را پَرپَر کرد و در این میان نام 19 شهید لارستانی نیز مشاهده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه IR655 از بندرعباس به مقصد دوبی در تاریخ 12 تیر 1367 در خلال جنگ ایران و عراق (3 ژوییه 1988 میلادی) در حرکت بود که با شلیک دو موشک ریم-66 استاندارد از ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع 12 هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 290 سرنشین آن که شامل 46 مسافر غیر ایرانی و 66 کودک (زیر 13 سال) بودند، جان باختند.

12 تیرماه سالگرد جنایت بزرگ آمریکا در حق بشریت است که در آن صدها نفر از مسافران بی گناه یک هواپیمای مسافری به دستور سران آمریکا به شهادت رسیدند و حتی پیکر بسیاری از آنان نیز کشف نشد.

شهادت این افراد، سند محکمی بر سیاست های خصمانه آمریکا و افشای دروغ بزرگ حمایت آنان از حقوق بشر است، کشوری که اساس آن بر ظلم، ستم، خونریزی و جنایت علیه بشریت بنا شده و تمامی کشورهای جهان از خوی ددمنشی آن، آگاهند.

در کنار این جنایت بزرگ، سکوت مجامع بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر نیز نشان می دهد که واژه دفاع از حقوق بشر، بازیچه ای برای چپاول اموال ملت های مظلوم است و دروغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم ترور و جنایت آمریکایی بر پیکره لارستان

زخم ترور و جنایت آمریکایی بر پیکره لارستان