مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-22سياسي

احیای 100 روستای تاریخی و گردشگری ابلاغ شد


بسته اقدام مشترک وزارت میراث فرهنگی و بنیاد مسکن به منظور حفاظت و احیا 100 روستای تاریخی و گردشگری و حمایت و توانمندسازی مردم در این روستاها برای اجرا ابلاغ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بر اساس تفاهم نامه منعقده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسته اقدام مشترکی توسط علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و غلامرضا صالحی معاون عمران روستایی به منظور حفظ و احیا 100 روستای تاریخی، فرهنگی و گردشگری ابلاغ شد.

به همین منظور، چارچوب های اجرایی بسته اقدام مشترک، تدوین شده و در دستور کار مشترک مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و بنیاد مسکن در استان ها قرار گرفته است.

در افق دوساله این طرح، 100 روستای تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور با اقدام مشترک طرفین، حفاظت و احیا شده و از حداکثر ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری برای توانمند سازی مردم و ایجاد و توسعه اشتغال بهره گیری می شود.

انجام حمایت های لازم از مردم و بخش خصوصی به منظور نقش پذیری در حفاظت و احیا میراث فرهنگی و توسعه گردشگری از دیگر ویژگی های این طرح به شمار می آید.

در همین راستا اقدامات مشترکی همچون: مشارکت و همکاری در شناسایی و انتخاب روستاهای واجد شرایط؛ حفاظت و احیا از طریق مشارکت در تهیه، تدوین و اجرای طرح های مرتبط؛ ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای 100 روستای تاریخی و گردشگری ابلاغ شد

احیای 100 روستای تاریخی و گردشگری ابلاغ شد