مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 14:402023-07-17اقتصادي

توان نیروگاه سد چمشیر برای تامین برق شهر 500 هزار نفری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محرابیان در تشریح برنامه افتتاح سد چمشیر اظهار داشت: سد و نیروگاه چمشیر امروز با حضور رییس جمهور آبگیری شد، - وزیر نیرو گفت: نیروگاه 176 مگاواتی سد چمشیر می تواند تامین برق یک شهر 500 هزار نفری را با انرژی پاک بدون مصرف سوخت فسیلی تامین کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محرابیان در تشریح برنامه افتتاح سد چمشیر اظهار داشت: سد و نیروگاه چمشیر امروز با حضور رییس جمهور آبگیری شد، این سازه مدیریت منابع آب 150 متر ارتفاع دارد که بزرگترین سد بتن غلطکی غرب آسیا و پنجمین مخزن بزرگ ایران است که 2.

3 میلیارد متر مکعب آب را در خود ذخیره می کند.

وزیر نیرو با اشاره به هدف ساخت سد چمشیر گفت: طول دریاچه این سد 50 کیلومتر است، این سد موجب می شود آب رودخانه زهره به لحاظ کمی و کیفی تعدیل شده و بهبود یابد.

وی در تشریح ساز و کار عملکرد سد چمشیر گفت: آب رودخانه زهره در دو الی سه ماه معادل 75 درصد کل آورده آن است، این آب به صورت سیلاب بدون استفاده وارد دریا می شد، در حقیقت بدون ساخت سد چمشیر ما شاهد خسارات شدیدی سیل بودیم و این آب خوب بدون بهره برداری وارد دریا می شد.

محرابیان گفت: حال با احداث این سد امکان آبیاری 70 هزار هکتار اراضی در استان کهگیلویه خوزستان و بوشهر میسر شده و خسارت سیلاب به ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توان نیروگاه سد چمشیر برای تامین برق شهر 500 هزار نفری

توان نیروگاه سد چمشیر برای تامین برق شهر 500 هزار نفری