مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 18:402023-07-06اقتصادي

558 مجوز صنایع دستی در گلستان تمدید و صادر شد


مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 558 مجوز صنایع دستی صادر و یا تمدید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان محمدجواد ساوری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی، کالای ایرانی و ایجاد اشتغال پایدار از ابتدای امسال تاکنون تعداد 437 پروانه تولید انفرادی، پنج پروانه تولید کارگاهی و 116 کارت شناسایی توسط معاونت اداره کل تمدید و یا صادر شده است.

وی تصریح کرد: این مجوزها برای متقاضیان دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول که در یکی از رشته های صنایع دستی فعالیت داشتند، تمدید و صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به صادرات این محصولات تولیدی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون محصولات تولیدی هنرمندان صنایع دستی گلستان به ارزش 3 میلیون و 423هزار و 79 دلار بصورت چمدانی و گمرکی صادر شده است.

وی ادامه داد: از این مبلغ، 24 هزار و 48 دلار مربوط به صادرات چمدانی شامل صنایع دستی سنگی و  چوبی، رودوزی سنتی،گلیم بافی، زیورآلات ترکمن، محصولات چرم دست دوز و غیره بوده است.

ساوری گفت: مبلغ 3 میلیون و 398 هزار و 31 دلار نیز مربوط به صادرات گمرکی اعلامی از سوی گمرک شامل سفال، سرامیک، صنایع دستی چوبی و فلز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

558 مجوز صنایع دستی در گلستان تمدید و صادر شد

558 مجوز صنایع دستی در گلستان تمدید و صادر شد