مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 19:452023-06-29پزشكي

کشتار دام خارج از کشتارگاه، خطر جدی برای شهروندان


کشتار دام در منازل و معابر عمومی خطر انتقال بیماری های مشترک را افزایش می دهد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: کشتار دام در منازل و معابر عمومی خطر انتقال بیماری های مشترک را افزایش می دهد.

برات الله زیدآبادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیش از 800 عامل بیماری زای مشترک بین انسان و دام شناخته شده است که گاها می تواند بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد.

وی از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت، بیماری های انگلی و کیست هیداتید به عنوان مهمترین این بیماری ها نام برد و اظهار کرد: کشتار دام در معابر و منازل بسیار خطرناک بوده به طوری که علاوه بر تهدید علیه بهداشت عمومی و خطر انتقال بیماری ها، خطرات زیست محیطی و هم چنین اثرات روحی روانی بر جامعه انسانی دارد.

زیدآبادی به مردم توصیه کرد که گوشت به هیچ وجه نباید بلافاصله بعد از کشتار مصرف شود لذا باید برای سالم سازی گوشت و از بین رفتن عوامل بیماری زا، لاشه و آلایش آن حداقل 24 ساعت در دمای یخچال (صفر تا 4 درجه) سانتی گراد نگهداری شود.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار با بیان این مطلب که 4 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت بر گوشت های قربانی در روز عید سعید قربان فعال بودند یادآور شد: با تلاش بازرسان دامپزشکی سعی داریم سلامت جامعه را در بالاترین سطح ممکن حفظ کنیم و بازرسی بهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار دام خارج از کشتارگاه، خطر جدی برای شهروندان

کشتار دام خارج از کشتارگاه، خطر جدی برای شهروندان