مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-09سياسي

شبکه وکالت شاهکار امام کاظم(ع) برای اداره جامعه شیعی بود


امام کاظم علیه السلام یک طراحی سازمان یافته ای را به نام شبکه وکالت برای جامعه شیعی انجام دادند که از طریق آن توانستند بسیاری از بحران ها و چالش های عصر خودشان را مدیریت کنند.

- ، به دوران حیات امام کاظم (ع) اشاره و اظهار داشت: دوران امام کاظم (ع) با سال های ابتدایی شکل گیری حکومت عباسی مصادف بود.

طبیعتاً حکومت عباسی وقتی به قدرت رسید برای آنکه بتواند قدرت خود را تثبیت کند و بر جریانات شیعی تسلط داشته باشد حضرت با چالش و فشارهای زیادی مواجه شدند.

وی افزود: بر همین اساس چالش های جدی سیاسی، فکری و فرهنگی بر جامعه دوران امام کاظم از سوی بخش های مختلف بخصوص دولت عباسی که می خواست پایه های قدرت خود را تثبیت کند بسیار بود و محدویت های فراوانی را برای حضرت به وجود آورده بود.

قائم مقام بنیاد هدایت به برخی از چالش ها اشاره کرد و گفت: بخشی از چالش هایی که حضرت کاظم با آن مواجه بود شکل گیری قدرت نوظهوری با عنوان عباسی و دومین چالش مشروعیت طلبی حکومت عباسی بود؛ برای اینکه دولت عباسی بتواند این مشروعیت را تثبیت کند مهمترین معارض و مانع را خاندان علوی و امام کاظم می دید.

با توجه به اختلاف و تفرقه ای که در جامعه شیعی شکل گرفته بود یکی از اهداف حضرت حفظ جامعه شیعی و رسیدن به وضع مالی شیعیان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه وکالت شاهکار امام کاظم(ع) برای اداره جامعه شیعی بود

شبکه وکالت شاهکار امام کاظم(ع) برای اداره جامعه شیعی بود