مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 17:502023-07-06بين الملل

رد ادعای رفیق دوست درباره قذافی


در مقاله «امید جوان» آمده نویسنده ( معتضد) نه به خاطر دارد و نه در سندی دیده که سرهنگ قذافی بعد از کودتا علیه سنوسی 6000 نفر را اعدام کرده باشد و اساسا کودتایی بدون خون ریزی را سامان داد (یا سامان دادند تا از منابع نفت لیبی بهره ببرند) و از اعدام 6000 نفره خبر ی نبوده است.

- در مقاله امید جوان آمده نویسنده ( معتضد) نه به خاطر دارد و نه در سندی دیده که سرهنگ قذافی بعد از کودتا علیه سنوسی 6000 نفر را اعدام کرده باشد و اساسا کودتایی بدون خون ریزی را سامان داد (یا سامان دادند تا از منابع نفت لیبی بهره ببرند) و از اعدام 6000 نفره خبر ی نبوده است.

   هفته نامه 28 ساله امید جوان تصویر جلد شماره تازه خود را در حالی به معمر قذافی - حاکم سرنگون شده لیبی-اختصاص داده که سالگرد قتل او در پی شورش های مردمی چند ماه دیگر است.

دلیل اما از تیتر مشخص است: ردّ ادعای رفیق دوست درباره قذافی.

   به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران، خسرو معتضد -تاریخ پژوه- ادعای محسن رفیق دوست -وزیر سپاه در دهه 60 و رییس بنیاد مستضعفان در دهه 70 -در نقل یک خاطره را نادرست دانسته و رد کرده است.

   رفیق دوست مدعی شده در دیداری با رهبر لیبی قذافی از من پرسید چرا بعد از پیروزی انقلاب تان کم کم اعدام می کردید؟ من پس از آن که قدرت را در دست گرفتم در یک شب 6000 نفر را اعدام کردم و تمام شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد ادعای رفیق دوست درباره قذافی

رد ادعای رفیق دوست درباره قذافی