مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 09:502023-06-26اقتصادي

تست موفقیت آمیز یک دستگاه تولید ایران در صنعت نفت


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تست موفقیت آمیزمیدانی دستگاه جریان سنج چندفازی ساخت داخل در میدان نفتی آزادگان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امید خیاط دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح تولید دستگاه جریان سنج چندفازی نفت و گاز مدل VG MPFM گفت: جریان سنج چندفازی سرچاهی (MPFM) از نیازهای اساسی صنعت نفت برای اندازه گیری میزان تولید نفت و گاز در سیال چندفازی خروجی از چاه ها است.

وی گفت: این تجهیز نرخ جریان سه فاز آب، نفت و گاز را بصورت جداگانه و برخط و بدون نیاز به جدایش فازها اندازه گیری می کند.

به گفته وی، در دو دهه اخیر جریان سنج چندفازی جایگزین تفکیک گرهای سرچاهی شده که علاوه بر تسهیل فرآیند اندازه گیری و کاهش هزینه ها، اطلاعاتی نظیر نرخ جریان، کسر مقطعی فازها و تغییرات لحظه ای نرخ جریان در خط را بصورت پیوسته و در شرایط خط در اختیار کاربر قرار می دهد که با روش سنتی استفاده از تفکیک گر سیار، این امکان فراهم نیست.

خیاط گفت: داده های اندازه گیری شده توسط دستگاه جریان سنج چندفازی برای مانیتورینگ و بهینه سازی تولید نفت و گاز از چاه های با میدان مشترک و خطوط مشترک تولید برای چندین چاه، مدیریت مخازن، چاه آزمایی و تبادلات مالی بین واحدهای مختلف بهره برداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تست موفقیت آمیز یک دستگاه تولید ایران در صنعت نفت

تست موفقیت آمیز یک دستگاه تولید ایران در صنعت نفت