مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 12:402023-06-27اقتصادي

ناترازی عرضه و تقاضای مسکن، عامل افزایش تورم در استان یزد است


حدود یک دهه تولید و عرضه مسکن در یزد و سایر استان ها متوقف و پروژه های مسکن مهر تعطیل شد و از طرف دیگر به دلیل صنعتی بودن، شاهد سیر صعودی مهاجرت به این استان بودیم بنابر این تولید و عرضه مسکن متوقف شد اما تقاضا افزایش پیدا کرد که این ناترازی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، مهران فاطمی در همایش روز ملی اصناف با تبریک این روز ملی به بازاریان و کسبه، به رتبه استان یزد در نرخ تورم اشاره و اظهار کرد: طی سال های 1400 و 1401 استان یزد با 7.

55 بالاترین رشد اقتصادی کشور را داشت که نزدیک به هدف برنامه توسعه بود؛ فارغ از اینکه گرانی و تورم دو مقوله متفاوت از یکدیگر است، تورم حدود 59 درصدی استان دلایل مختلفی دارد که باید به آن توجه داشت.

وی با بیان این که اخیرا در گروه های کالایی که بر اساس آن نرخ تورم محاسبه می شود تغییرات مهمی اتفاق افتاده است، گفت: مهمترین بخش تاثیرگذار در محاسبه، گروه کالایی مربوط به مسکن و خدمات آب و برق و گاز است که سهم 37 درصدی در محاسبه نرخ تورم دارد و از سوی دیگر سال پایه محاسبه تورم هم از سال 1395 به 1400 تغییر پیدا کرد.

استاندار یزد تصریح کرد: حدود یک دهه تولید و عرضه مسکن در استان یزد و سایر استان ها متوقف و پروژه های مسکن مهر تعطیل شد و از طرف دیگر به دلیل صنعتی بودن، شاهد سیر صعود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناترازی عرضه و تقاضای مسکن، عامل افزایش تورم در استان یزد است

ناترازی عرضه و تقاضای مسکن، عامل افزایش تورم در استان یزد است