مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 15:552023-07-01اجتماعي

رکورد زنی زاهدان در گرما و شدت گرفتن بادهای 120 روزه


مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: رکورد دمای هوای زاهدان بعد از 60 سال شکسته شد و به 44 درجه رسید.

- محسن حیدری در گفتگو با، افزود: ظهر روز 10 تیر ماه بیشینه دمای شهر زاهدان به 44 درجه سلسیوس رسید که در 60 سال اخیر این دما بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین دمای ثبت شده زاهدان مربوط به سال 1342 بوده، بیان کرد: از لحاظ دمایی گرمای هوا، طی امروز و فردا ادامه دارد و روند کاهشی دما از روز دوشنبه با شدت گرفتن بادهای 120 روزه شروع می شود.

حیدری گفت: در روزهای آتی با توجه به افزایش محسوس دما از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری شود و تأمین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت شود.

هشدار هواشناسی سطح نارنجی شدت گرفتن بادهای 120 روزه در شمال استان مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از آخر وقت یک شنبه تا جمعه هفته جاری، 11 تا 16 تیرماه، وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه تا جمعه برای شمال استان تشدید طوفان گردوخاک در مناطق مرکزی نوار غربی و مناطق شرقی استان ورزش باد شدید و افزایش غبار را شاهد خواهیم بود.

حیدری افزود: در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری خودداری کرده و از سازه های گلخانه ها محافظت شود همچنین از کار در ارتفاع جدا پرهیز شود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد زنی زاهدان در گرما و شدت گرفتن بادهای 120 روزه

رکورد زنی زاهدان در گرما و شدت گرفتن بادهای 120 روزه