مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 16:002023-07-16اقتصادي

میزان خسارت وارد شده به حمام تاریخی سردار هنوز مشخص نیست


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به آتش سوزی در حمام سردار گفت: تا به این لحظه میزان خسارت وارد شده به حمام سردار هنوز مشخص نیست.

- احسان نورانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع حادثه آتش سوزی در حمام تاریخی سردار قزوین که روز پنجشنبه اتفاق افتاد اظهار کرد: حمام سردار یک حمام متروکه است که از طریق ماده 27 و صندوق احیای آثار تاریخی می توان در راستای مرمت آن سرمایه گذاری های لازم را انجام داد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه مرمت این حمام طی بررسی های دو سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان بود و علی رغم اینکه در سال جاری نیز این رقم افزایش پیدا کرده است امکان مرمت توسط بودجه استانی وجود ندارد و در این حوزه نیازمند ورود سرمایه گذار هستیم.

وی افزود: میراث فرهنگی طی سنوات گذشته به طرق مختلف از جمله دیوارکشی، فنس کشی و نیروی انتظامی تلاش کرد تا امنیت این آثار تاریخی را فراهم کند اما متأسفانه این مکان تبدیل به اسکان معتادین متجاهر شد و احتمال دارد مسئله آتش سوزی نیز توسط معتادین متجاهر انجام شده باشد که این امر همچنان در حال بررسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان خسارت وارد شده به حمام تاریخی سردار هنوز مشخص نیست

میزان خسارت وارد شده به حمام تاریخی سردار هنوز مشخص نیست