مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 10:202023-07-03پزشكي

پیش بینی دیابت نوع 1 قبل از بروز علائم ممکن شد


پژوهشگران زیست نشانگرهای پروتیینی را شناسایی کرده اند که پیش از بروز علائم، خودایمنی منجر به ابتلا به دیابت نوع 1 را پیش بینی می کنند.

- پژوهشگران زیست نشانگرهای پروتیینی را شناسایی کرده اند که پیش از بروز علائم، خودایمنی منجر به ابتلا به دیابت نوع 1 را پیش بینی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران خون کودکانی را که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به دیابت نوع 1 هستند، تجزیه و تحلیل کرده اند و مجموعه ای از پروتیین ها را شناسایی کرده اند که ماه ها قبل از بروز علائم، آن خودایمنی را که منجر به بیماری می شود، پیش بینی می کنند.

خودایمنی دسته ای از اختلالات دستگاه ایمنی است که در آن برخی از سلول ها و مولکول های درون بدن، بیگانه تلقی شده و به اشتباه مورد حمله دستگاه ایمنی بدن قرار می گیرند.

به این ترتیب علیه سلول های خودی پاسخ ایمنی ایجاد می شود و دستگاه ایمنی به مبارزه با آن ها می پردازد.

بیماری خودایمنی در کودکان به مجموعه ای از بیماری هایی گفته می شود که در برابر بافت های خودی، پادتن تولید می کنند، این عمل باعث تخریب و اختلال در عملکرد بافت مذکور می شود.

علل بروز این اختلال در دستگاه ایمنی بدن هنوز مشخص نیست، با این حال، این واکنش ممکن است در اثر تولید نابه جا و نامتناسب پادتن هایی باشد که علیه پروتیین های سلول های ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی دیابت نوع 1 قبل از بروز علائم ممکن شد

پیش بینی دیابت نوع 1 قبل از بروز علائم ممکن شد