مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 11:352023-07-20اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از 150 تن شیره درخت بنه از جنگل های استان ایلام


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 150 تن شیره درخت بنه از جنگل های استان برداشت شود.

- ابراهیم پیرزادیان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام صبح پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در استان ایلام 122 شرکت تعاونی در زمینه حفظ، احیا و بهره برداری از جنگل ها استان فعالیت دارند.

  وی افزود: باتوجه به شرایط مطلوب بارندگی های سال گذشته و بعد از وقفه پنج ساله، بهره برداری از منابع طبیعی استان تحت ضوابط، قوانین و رعایت اصول فنی و زیر نظر کارشناسان انجام می شود.

  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام یادآور شد: امسال پیش بینی می شود بیش از 150 تن سقز یا شیره درخت بنه به ارزش 87 میلیارد تومان از جنگل های استان برداشت شود.

  پیرزادیان اظهار کرد: طبق قراردادهایی که با تعاونی های بهره بردار سقز در استان انجام شده است، این تعاونی ها در امر حفاظت از جنگل های استان به خصوص در مقابله با حریق احتمالی با منابع طبیعی همکاری می کنند.

وی گفت: برای نظارت بر این فعالیت، زمینه جذب و به کارگیری بیش از 50 نفر از فارغ التحصیلان فراهم و این امر کمکی به اقتصاد معیشت مردم محلی است که در حاشیه این رویش گاه های طبیعی زندگی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از 150 تن شیره درخت بنه از جنگل های استان ایلام

پیش بینی برداشت بیش از 150 تن شیره درخت بنه از جنگل های استان ایلام