مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:502023-07-19اقتصادي

مشکلاتی که کام زنبورداران چهارمحال و بختیاری را تلخ می کند


عسل چهارمحال و بختیاری به برندی آشنا تبدیل شده اما بدون فرآوری و تولید محصولات جانبی جایگاه چندانی در بازارها نخواهد داشت و صنایع زنجیره ای آن در کشور نیز به صورت کامل تکمیل نشده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری عسل چهارمحال و بختیاری به برندی آشنا تبدیل شده اما بدون فرآوری و تولید محصولات جانبی جایگاه چندانی در بازارها نخواهد داشت و صنایع زنجیره ای آن در کشور نیز به صورت کامل تکمیل نشده است.

با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی در عرصه صنعت زنبورداری چهارمحال و بختیاری مشغول به کار هستند اما این اشتغال بهره وری و ارزش افزوده مطلوبی نداشته و هنوز شیوه تولید سنتی بر شیوه صنعتی غالب است.

نبود صنایع زنجیره ای و صنایع بسته بندی، فقدان فرآوری و تولید محصولات جانبی عسل و صدور خام آن از جمله دلایل عدم صادرات مطلوب عسل چهارمحال و بختیاری است.

محسن اویسی، تولید کننده عسل در چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه وجود گل و گیاهان بی نظیر در چهارمحال و بختیاری موجب شده عسل این استان کیفیت بالایی داشته باشد، اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری 2000 نفر به صورت مستقیم و صدها نفر به صورت غیر مستقیم به حرفه زنبورداری مشغول هستند و در مناطقی مانند چغاخور، اردل و کوهرنگ عسل باکیفیتی تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلاتی که کام زنبورداران چهارمحال و بختیاری را تلخ می کند

مشکلاتی که کام زنبورداران چهارمحال و بختیاری را تلخ می کند