مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 11:012023-07-08پزشكي

کاهش خطر ابتلا به سرطان با حفظ تناسب اندام


یک مطالعه جدید سوئدی گزارش می دهد که آمادگی قلبی یک مرد ممکن است بر ابتلای او یا زنده ماندن از سه مورد از شایع ترین سرطان ها در مردان تأثیر بگذارد.

- جی پلاس ، به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش می دهند که میزان بالاتر آمادگی قلبی با کاهش قابل توجه خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ و ریه مرتبط است.

مهر نوشت؛ نتایج نشان می دهد که آمادگی قلبی در احتمال زنده ماندن مردان از سرطان های پروستات، روده بزرگ و ریه نیز نقش دارد.

الین اکبلوم-باک ، محقق ارشد و مدرس ارشد دانشکده ورزش در سوئد، گفت: آمادگی قلبی تنفسی بهتر نه تنها برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، مهم است، بلکه برای کاهش خطر ابتلاء به سرطان در مردان نیز مهم است.

اکبلوم باک گفت: رهنمودهای فعلی پیشگیری از سرطان بر فعالیت بدنی تمرکز دارد، اما این یافته ها نشان می دهد که آمادگی قلبی تنفسی برای کاهش خطر سرطان و خطر مرگ ناشی از سرطان های رایج در مردان نیز بسیار مهم است.

برای این مطالعه، محققان داده های نزدیک به 178000 مرد سوئدی را تجزیه و تحلیل کردند که همه آنها یک ارزیابی بهداشتی را بین اکتبر 1982 و دسامبر 2019 انجام داده بودند.

به عنوان بخشی از این ارزیابی، این مردان سلامت قلبی خود را روی یک دوچرخه ورزشی آزمایش کردند و پزشکان سطح اکسیژن خون آنها را هنگام رکاب زدن ثبت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش خطر ابتلا به سرطان با حفظ تناسب اندام

کاهش خطر ابتلا به سرطان با حفظ تناسب اندام