مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 07:552023-07-21فرهنگي

تکلیف شازده کوچولوهای امروز چیست؟


کارگردان نمایش «شازده کوچولو2023» با اشاره به نقش تعیین کننده سرمایه داری در دوران فعلی گفت: تکلیف شازده کوچولوهای امروز چیست؟ - کارگردان نمایش شازده کوچولو2023 با اشاره به نقش تعیین کننده سرمایه داری در دوران فعلی گفت: تکلیف شازده کوچولوهای امروز چیست؟ نیما گودرزی در گفتگو با ایسنا توضیحاتی درباره شیوه اجرایی این نمایش و استقبال تماشاگران تئاتر در شرایط فعلی ارایه کرد.

او که در این اجرا داستان شازده کوچولو و نمایشنامه کرگدن نوشته اوژن یونسکو را ترکیب کرده است، در این باره توضیح داد: شازده کوچولو، شخصیتی است که مدام به کشف و شهود می پردازد و جهان روی زمین را متفاوت با سیاره خود می بیند.

در نمایشنامه کرگدن هم وقتی شخصیت برانژه متوجه می شود باید انسان بماند و به کرگدن شدن تن نمی دهد، جامعه دیگر حرف او را درک نمی کند و این شخصیت تنها می شود.

درواقع هر دو اینها رنج تنهایی را متحمل می شوند.

گودرزی اضافه کرد: نگاه اولیه ام برای ترکیب این دو متن، دیدن دو دختربچه مدرسه ای بود که کوله پشتی داشتند و بر کوله پشتی یکی ، عکس یک فضانورد دیده می شد و کوله پشتی دیگری، چندین گل.

با خودم فکر کردم اینها شازده کوچولوهای امروز هستند و تکلیف شان در زندگی واقعی چیست، در جهانی که سرمایه داری حرف اول را می زند، شازده کوچولوهای این دوران چه سرنوشتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف شازده کوچولوهای امروز چیست؟

تکلیف شازده کوچولوهای امروز چیست؟