مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 14:452023-06-30اقتصادي

واحد گازی نیروگاه فولاد بوتیای کرمان افتتاح شد


همزمان با سفر رییس جمهور و وزیر نیرو به استان کرمان واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد بوتیا به ظرفیت 312 مگاوات افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد بوتیای کرمان با برخورداری از یک واحد گازی 312 مگاواتی و یک واحد بخار 138 مگاواتی در حال ساخت است که براساس قرارداد منعقد شده قرار است 150 مگاوات از ظرفیت تولیدی بخش گاز این نیروگاه در روزهای اوج مصرف پیک برق تابستان امسال به شبکه سراسری کشور تزریق شود.

بخش بخار این نیروگاه با پیشرفت 88 درصدی در حال اجراست که طبق برنامه ریزی صورت گرفته این واحد نیز امسال سنکرون و به شبکه سراسری برق کشور افزوده خواهد شد.

با اضافه شدن واحد بخار نیروگاه، راندمان این مجموعه به 57 درصد خواهد رسید که علاوه بر کاهش بی سابقه مصرف سوخت، به حفظ و پایداری محیط زیست و کاهش آلایندگی نیروگاه کمک شایانی خواهد کرد.

این نیروگاه علاوه بر تامین برق صنایع منطقه و مجتمع فولاد بوتیا، به تقویت و پایداری شبکه و رفع افت ولتاژ برق منطقه کمک موثری خواهد کرد.

همچنین در مدت زمان ساخت این نیروگاه اشتغال زایی برای 500 نفر و در دوران بهره برداری نیز برای 150 نفر را به همراه خواهد داشت.

سیستم خنک کن نیروگاه از نوع کندانسور هوایی ACC است که حداکثر صرفه جویی در مصرف آب را برای فرایند تولید برق موجب خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واحد گازی نیروگاه فولاد بوتیای کرمان افتتاح شد

واحد گازی نیروگاه فولاد بوتیای کرمان افتتاح شد