مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 13:512023-06-26اقتصادي

آبفای استان تهران: تهران توان بارگذاری جمعیت بیش از این در حوزه آب را ندارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، محسن اردکانی مهندسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال حجم ذخایر سدهای تهران نسبت به سال گذشته کمتر شده و به همین دلیل ما در سال پیش رو باید از منابع زیر زمینی تامین آب رو جبران کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر از طریق 720 حلقه چاه در شهر تهران و 1623 حلقه در استان تهران اب را از منابع زیر زمینی دریافت می کنیم، در فصول سرد 55 درصد ما از منابع زیر زمینی بهره می بریم و 45 درصد از منابع سطحی و در فصول گرم این نسبت برعکس می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در وزارت نیرو شرکت اب منطقه ای طرحی به نام طرح علاج بخشی برای جلوگیری از فرار اب در سد لار که 162 میلیون متر مکعب اب هست اجرا می شود.

اردکانی گفت: تخصیص شهرهای شرق استان تهران از منابع سطحی لار و لتیان 30 میلیون متر مکعب است که در حال حاضر 20 میلیون متر مکعب برداشت اب می شود.

وی در خصوص رینگ پیرامونی قمر بنی هاشم گفت: ریتگی به نام رینک قمر بنی هاشم به طول 170 کیلومتر در حال ساخت است که120 کیلومتر ام را اجرا کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان داشت: رینگ پیرامونی قمر بنی هاشم امکان جابه جایی آب بین تصفیه خانه های 7 گانه شهر تهران را میسر می کند که با اجرای کامل این طرح کیفیت آب در شهر تهران از نظر گوار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبفای استان تهران: تهران توان بارگذاری جمعیت بیش از این در حوزه آب را ندارد

آبفای استان تهران: تهران توان بارگذاری جمعیت بیش از این در حوزه آب را ندارد