مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 11:352023-07-04سياسي

انتخابات تناسبی در کشور قابل اجرا نیست


نایب رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات تناسبی به دلیل نهادینه نشدن احزاب در ایران قابل اجرا و پیاده سازی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سید حمیدرضا کاظمی در گفت وگو با ایرنا درباره انتخابات تناسبی در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که برای تصمیم گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه احزاب در کشورمان نهادینه نشده اند، انتخابات تناسبی قابل اجرا و پیاده سازی نیست زیرا مردم هم به انتخابات تناسبی اقبالی نشان نمی دهند.

نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از طرف دیگر تنها به دلیل انتخابات تناسبی کل طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی معطل مانده و با این وضعیت اگر با فوریت در مجمع تشخیص مصلحت نظام این موضوع تعیین تکلیف نشود، مصوبه مجلس درباره قانون انتخابات به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نخواهد رسید.

کاظمی خاطرنشان کرد: ما در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری انتخابات در کل کشور تصمیماتی گرفته ایم اما به خاطر انتخابات تناسبی در یک حوزه انتخابیه (تهران) کل این طرح معطل مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات تناسبی در کشور قابل اجرا نیست

انتخابات تناسبی در کشور قابل اجرا نیست