مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 10:562023-07-03اقتصادي

پیش بینی افزایش 15درصدی قفس های پرورش ماهی در دریای مازندران


قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران درباره پروژه پرورش ماهی در قفس های دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: از سطح کل نوار ساحلی 873 کیلومتری،  487 کیلومتر متعلق به استان مازندران است که از این میزان 9 منطقه برای پرورش ماهی در قفس های دریایی شناسایی شده است.

وی افزود: اجرای پروژه ماهی در قفس های دریایی باتوجه به محدودیت منابع آبی و هم محدودیت منابع زمین در دریای خزر که هم بخش صید و صیادی، هم گردشگری و هم بخش آبزی پروری در این زمینه فعال است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه سال گذشته 15 قفس در نوارهای ساحلی در اعماق 50 متری دریا مستقر شد، اضافه کرد: از مجموع تولید این قفس های دریایی بیش از 465 تن با ارزش اقتصادی 80 میلیارد تومان بوده است.

کریم زاده اضافه کرد: موضوع مهم اینکه در بین استان های شمالی، چهار تعاونی صیادی پره استان در امر پرورش ماهی در قفس های دریایی مشارکت کردند که امسال پیش بینی می شود تعداد تعاونی های پره به دو برابر برسد.

وی با اعلام اینکه پرورش ماهی در قفس های دریایی را از آبان ماه خواهیم داشت، تصریح کرد: نگاه ما این است در  تعداد قفس ها در دریا، 15درصدی افزایش را شاهد باشیم، علاوه بر اینکه حضور جامعه صیادی هم از 4 تعاونی به دو برابر افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش 15درصدی قفس های پرورش ماهی در دریای مازندران

پیش بینی افزایش 15درصدی قفس های پرورش ماهی در دریای مازندران