مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-05سياسي

واقعه غدیر خم در ده زیار کرمان بازسازی می شود


مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (علیه السلام) ده زیار گفت: برای دوازدهمین سال متوالی واقعه غدیرخم در ده زیار، روستای تعزیه ایران بازسازی می شود.

- ایسنا/کرمان مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (علیه السلام) ده زیار گفت: برای دوازدهمین سال متوالی واقعه غدیرخم در ده زیار، روستای تعزیه ایران بازسازی می شود.

هوشنگ انکوتی امروز 14 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین بازسازی واقعه غدیر در روستای ده زیار با اجرای بیش از 300 هنرور و هنرمند شبیه خوان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم برای دوازدهمین سال متوالی توسط خادمان هیئت تعزیه خوانی ده زیار برگزار می شود، گفت: با توجه به اینکه این مراسم با استفاده از ابزار هنر برگزار می شود هر ساله استقبال بسیار خوبی از آن شده و اثرگذار هم بوده است.

مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (علیه السلام) ده زیار در ماجرای بازسازی واقعه غدیر بخش هایی از حضور حضرت علی(علیه السلام) به عنوان نماینده پیامبر (صلیه الله علیه و آله) در یمن و مسلمان شدن مردم آن سامان نیز شبیه خوانی می شود، افزود: در این مراسم نشان داده می شود که چگونه حضرت علی (ع) بدون جنگ و خونریزی مردم یمن را که بت پرست بودند به یگانه پرستی و دین اسلام دعوت می کند در حالیکه امروز عده ای در دنیا سعی دارند دین اسلام را دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعه غدیر خم در ده زیار کرمان بازسازی می شود

واقعه غدیر خم در ده زیار کرمان بازسازی می شود