مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 13:112023-07-13سياسي

آیه مباهله محور وحدت جهان اسلام است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تویسرکان، آیت الله سیدعلی حسینی آملی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز مباهله با بیان اینکه امروز عید بزرگی است، روز اعلام حقانیت اصل قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت اظهار کرد: اسلام دین عقل، منطق، برهان و تفکر است و آیات و روایات متعددی بر این معنا وجود دارد.

وی با بیان اینکه آیت الله حسن زاده آملی مقاله ای دارند بر این مبنا که قرآن، عرفان و برهان از یکدیگر جدایی ندارند گفت: ما بعد از کتاب شریف الغدیر علامه امینی، ناگفته نداریم.

این استاد فلسفه و عرفان افزود: گاهی پیش می آید با وجودی که مواردی را که باید بیان می شده را گفتیم، اما عده ای همچنان بر مواضع لجوجانه خود قرار دارند و بر آن پافشاری می کنند، چه باید بکنیم؟! مانند زمانی که صحبت از خدا و رویکرد معنویت است اما حضرت عیسی مسیح (ع) را فرزند خدا می دانند، اینجا دیگر جای مباهله است.

وی تصریح کرد: مباهله زمانی باید اتفاق بیفتد که کسی نشانه ها و واقعیت ها را می بیند اما حاضر به پذیرش آن نباشد.

حسینی آملی با تأکید بر پیام های جانبی واقعه مباهله، گفت: توجه به جایگاه فرزندان و زنان در آیه مباهله قابل توجه است، جایی که می فرماید أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکمْ و تأکید دارد که به فرزندان خود جایگاه بدهید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیه مباهله محور وحدت جهان اسلام است

آیه مباهله محور وحدت جهان اسلام است