مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-11حوادث

حریق گسترده در ارتفاعات روستای جارچی مهار شد


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از آتش‎سوزی ارتفاعات جارچی در نیمه شب گذشته خبر داد و گفت: اطفای حریق پس از دو ساعت عملیات به پایان رسید.

- مجید امیرفضلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نیمه شب گذشته ارتفاعات جارچی زنجان دچار حریق شد که در همین راستا نیروهای آتش نشانی از ایستگاه 6 به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه گرمی هوا موجب آتش سوزی حجم گسترده ای از علفزار و گندمزار در این محل شده بود، اضافه کرد: با توجه به تاریکی هوا عملیات اطفای حریق در این محل دو ساعت به طول انجامید.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه در چند روز گذشته 7 مورد اطفای حریق علفزار انجام شده است، افزود: علت بروز همه این آتش سوزی ها گرمی هوا بوده است.

امیرفضلی با اشاره به اینکه با شروع فصل گرما حریق ها در علفزارها و نقاطی که گیاهان خشک دارند بیشتر می شود، گفت: پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش آتش، سوزاندن ته مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری های شیشه ای و قوطی های فلزی براق در طبیعت، از مهمترین عواملی هستند که به شیوع آتش در محیط زیست دامن می زنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریق گسترده در ارتفاعات روستای جارچی مهار شد

حریق گسترده در ارتفاعات روستای جارچی مهار شد