مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 07:202023-07-07اقتصادي

ممنوعیت واردات برنج پایدار خواهد بود


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ممنوعیت واردات برنج به کشور پایدار خواهد بود و با حفظ سرانه مصرف کشور تا تأمین منافع کشاورزان و مصرف کنندگان ممنوعیت اعمال شده برداشته نخواهد شد.

- به گزراش خبرگزاری فارس از ساری، ممنوعیت واردات برنج اوایل هفته جاری توسط معاون وزیر جهادکشاورزی خبر مسرت بخشی برای کشاورزان برنج کار استان های شمالی به ویژه مازندران بوده است، چرا که فروش نرفتن برنج سال گذشته و رسیدن به مرحله برداشت برنج جدید این فشر را با مشکل مواجه می کرد که این طرح تا حدی می تواند بازار راکد برنج در مازندران را رونق ببخشد.

حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران درباره آخرین وضعیت کاشت برنج  در گفت و گو با خبرنگار فارس در ساری گفت: در سال زراعی جاری 209 هزار و 73 هکتار اراضی شالیزاری استان مازندران به کشت برنج اختصاص پیدا کرد که 141 هزار و 694 هکتار به صورت مکانیزه و 67 هزار و 379 هکتار به روش سنتی کشت شده است.

وی گفت: 180 هزار و 753 هکتار اراضی شالیزاری مازندران به کشت ارقام محلی و 28 هزار و 320 هکتار به ارقام پرمحصول اختصاص یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 15 هزار و 100 هکتار اراضی شالیزاری استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت، افزود: 10 هزار و 455 تن بذر گواهی شده و خود مصرفی برنج و 94 هزار و 409


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت واردات برنج پایدار خواهد بود

ممنوعیت واردات برنج پایدار خواهد بود