مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 22:452023-07-08اقتصادي

احداث 40 هکتار گلخانه در لرستان طی امسال


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از احداث 35 تا 40 هکتار گلخانه در این استان طی امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید عماد شاهرخی امروز شنبه در دیدار با بهره برداران و جمعی از کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان سلسله، با اشاره به بارش های مناسب امسال، اظهار داشت: بارش های مناسب باعث شد که ما در اراضی دیم در بعضی شهرستان ها در یک هکتار حدود شش تن برداشت و در اراضی آبی نیز تا 11 تن برداشت داشته ایم.

وی افزود: کل نیاز استان در سال 300 هزار تن گندم است، درحالی که امسال کف برداشت گندم در بدترین شرایط 350 هزار تن است، یعنی 50 هزار تن گندم مازاد در استان برداشت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه امنیت نظامی و دیپلماسی ما در گرو امنیت غذایی است، گفت: ما باید علاوه بر تأمین نیاز خودمان، نیاز همسایگان را هم تأمین کنیم.

شاهرخی به انجام کارهای بزرگ در دولت سیزدهم از جمله احداث گلخانه ها اشاره کرد و افزود: حجم کل گلخانه های استان تا قبل از دولت سیزدهم 78 هکتار بود، درحالی که سال گذشته به تنهایی 35 هکتار گلخانه احداث شد، برنامه ما برای امسال هم احداث 35 تا 40 هکتار است.

وی با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب دار نیز، گفت: سال گذشته 500 هکتار از اراضی شیب دار به کشت باغات اختصاص داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 40 هکتار گلخانه در لرستان طی امسال

احداث 40 هکتار گلخانه در لرستان طی امسال