مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 13:152023-07-09اقتصادي

آغاز فاز نخست ذخیره سازی بیش از 650 هزار قطعه بچه ماهی در قشم


مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز فاز نخست ذخیره سازی بچه ماهی در قشم خبر داد.

- مسعود بارانی صبح امروز (18 تیرماه) با بیان اینکه استان هرمزگان به عنوان قطب مهم پرورش ماهی در دریا با ظرفیت شناخته شده بالغ بر 113 هزار تن در کشور مطرح است گفت: خوشبختانه تلاش های خوبی برای به بهره برداری رساندن این ظرفیت در استان هرمزگان با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت آب دریا، عدم استفاده از آب شیرین در این طرح با توجه به محدودیت های آب شیرین، عدم نیاز به سرمایه گذاری سنگین و ثابت، رشد مناسب ماهی ها در دوره 8 تا 10 ماهه و طعم خوب ماهی و بازارپسندی از مهم ترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

بارانی با بیان اینکه دو گونه سی بس و سی بریم در مزارع پرورش ماهی استان پرورش داده می شود، اضافه کرد: این ماهی ها علاوه بر فروش در بازار داخلی کشور به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: این مزرعه با ظرفیت تولید بالغ بر 5000 تن در فاز نخست اقدام به راه اندازی هزار تن در قفس کرده است که علاوه بر ذخیره سازی در سال گذشته در تعدادی از این قفس ها در گام اول بالغ بر 130 هزار قطعه بچه ماهی ذخیره سازی کرده است و این روند تا رسیدن به 650 هزار قطعه بچه ماهی ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فاز نخست ذخیره سازی بیش از 650 هزار قطعه بچه ماهی در قشم

آغاز فاز نخست ذخیره سازی بیش از 650 هزار قطعه بچه ماهی در قشم