مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-15فرهنگي

آغاز نخستین جشنواره استانی تئاترخیابانی وآیین های نمایشی زیویه


نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آیین های نمایشی زیویه با استقبال بی نظیر مردم و هنرمندانی از شهرستان های کردستان و اقلیم کردستان عراق آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سقز، امیر زارع زاده دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی زیویه در حاشیه افتتاحیه این جشنواره در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: با حضور هنرمندان استان و گروه های مطرح اقلیم کردستان عراق تا 25 تیرماه در پارک شهر سقز درحال برگزاری است.

وی عنوان کرد: نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آیین های نمایشی زیویه با حضور پرشورمردم، هنرمندان و علاقه مندان به این رشته هنری با اجرای نمایش که ژوان به کارگردانی عرفان زندی از دهگلان آغاز به کار کرد.

وی افزود: در ادامه نمایش های ژاکاو به کارگردانی نگین حسن پور از سقز، ئه سمه ر و شاهو به کارگردانی سیدمیلاد حسینی از کامیاران، ازدواج قدیم و جدید به کارگردانی نژاد نجم کار مشترک سقز و کرکوک عراق، حق نفس به کارگردانی حیدر فتحی از سقز، نامه های دریا به کارگردانی هونه ر هه تاو از اقلیم کردستان عراق، خودتون قضاوت کنید به کارگردانی سیدفریدون احمدی از سنندج اجرا شد.

زارع زاده تشریح کرد: این دوره از جشنواره که در آمفی تئاتر روباز محوطه پارک مولوی کورد سقز در حال برگزاری است، 45 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز نخستین جشنواره استانی تئاترخیابانی وآیین های نمایشی زیویه

آغاز نخستین جشنواره استانی تئاترخیابانی وآیین های نمایشی زیویه