مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 15:352023-07-08سياسي

گروسی با اظهارات خود اعتبار آژانس را زیر سوال می برد


گروسی همواره گردش هایی را در مواضع خود داشته که اعتبار آژانس بین المللی را زیر سوال برده است.

- مصطفی انتظاری در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اظهارات گروسی مبنی بر اینکه تلاش ها در خصوص توافق هسته ای به بن بست رسیده، اظهار داشت: پیشینه صحبت های گروسی نشان می دهد این اظهارات تابعی از مناسبات سیاسی میان ایران و غربی هاست.

وی ادامه داد: زمانیکه غرب اظهار تمایل بیشتری برای رسیدن به توافق با ایران داشته آژانس هم بعنوان ابزار فنی دولت های غربی زمینه را برای این همراهی آماده می کرده اما زمانی که دولت های غربی به هر دلیلی از عمل به تعهدات خود در برجام امتناع می کردند، گروسی زمینه را برای این پیمان شکنی فراهم کرده است.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: بعد از اینکه ایران به رغم سال ها کارشکنی از سوی دولت های غربی، به طور رسمی عضو سازمان همکاری های شانگهای شد، این دولت ها از بن بست شکنی در حوزه دیپلماتیک احساس وحشت کردند.

انتظاری با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد موجی از هجمه ها علیه کشورمان بودیم، تصریح کرد: این روزها شاهد اقداماتی علیه کشور از جمله شکایت چند کشور غربی برای ماجرای هواپیمای اوکراینی، بهانه جویی و تشکیل جلسه تروییکای اروپایی برای بررسی قطعنامه 2231 در نشست شورای امنیت سازمان ملل و از طرفی هم تاکید ایالات متحد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروسی با اظهارات خود اعتبار آژانس را زیر سوال می برد

گروسی با اظهارات خود اعتبار آژانس را زیر سوال می برد