مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 14:102023-07-07سياسي

مولود خوانی آیینی ماندگار در روز غدیر در میناب +عکس


مولود خوانی و منبر گردانی یکی از آیین های ماندگار شهرستان میناب است که پس از سه دهه در یک روز مانده به عید غدیر در شهرستان میناب برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از میناب، در شهرستانهای مختلف کشور برپایی برخی از آیین ها، آداب و رسوم و سنت ها، قدمت تاریخی دارد که باید برای صیانت از آنها و انتقال این فرهنگ از نسلی به نسل دیگر توجه شود تا درمعرض فراموشی قرار نگیرند.

برخی از این آداب و سنن معنای فراوانی دارند و به بیانی، وجه مشترک افراد یک مرز و بوم را تشکیل می دهند.

شهرستان میناب با توجه به پیشینه تاریخی و برخورداری از استعدادهای فروان در حوزه های مختلف، مهد آیین و سنن در استان هرمزگان و جنوب کشور است که در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی آیین و سنن خاصی دارد.

منبرگردانی  منبر گردانی و مولودی خوانی غدیر خم  یکی از این آیین هایی ست که در این شهرستا ن قدمتی  طولانی دارد و همه ساله یک روز قبل از عید غدیر با حضور پرشور محبان اهل بیت (ع)  برگزار می شود.

برگزار کننده این آیین  در سالهای گذشته موسی ذاکری ، از فعالان فرهنگی شهرستان میناب بود که در این سه سالهای اخیر به علت بیماری کرونا و کسالتی که برای وی پیش آمد نتوانست این مراسم را برگزار کند اما  در روز گذشته این آیین برجای نماند و برخی از چهره های فرهنگی شهرستان مولود خوانی خیاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مولود خوانی آیینی ماندگار در روز غدیر در میناب +عکس

مولود خوانی آیینی ماندگار در روز غدیر در میناب +عکس