مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 14:002023-06-28پزشكي

زنگ خطر شیوع بیماری سالک به صدا درآمد!


دادستان عمومی و انقلاب ساوه با اشاره به کاهش روند شیوع بیماری سالک روستایی گفت: شیوع سالک شهری در ساوه که مواردی هم گزارش شده، نگران کننده است.

- جی پلاس ، ایسنا نوشت: محمودرضا سازنده در جلسه هم اندیشی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری سالک در شهرستان ساوه اظهار کرد: بیماری سالک یک بیماری واگیردار است که از طریق حشره های موذی به انسان منتقل می شود.

وی به نگرانی های موجود برای شیوع بیماری سالک شهری اشاره کرد و گفت: گرچه با اقداماتی که صورت گرفته است بیماری سالک روستایی که در گذشته در برخی روستاهای شهرستان شیوع پیدا کرده بود مدیریت شده و فروکش کرده است اما گزارشی مبنی بر ابتلای چند مورد بیمار به سالک شهری رسیده که در دست بررسی است و موجب بروز نگرانی شده است.

وی با اشاره به اینکه از انتقال بیماری از روستاها به شهر باید جلوگیری شود، اظهار کرد: در سالک شهری چون مخزن بیماری سگ است باید سگ های ولگرد از سطح شهر جمع آوری شده و حتی اجازه دسترسی آنها به زباله را هم نداد.

دادستان ساوه با تاکید بر اینکه باید دستگاه های ذیربط به تکالیف قانونی خود عمل کنند و مصوبات جلسات گذشته اجرایی شود، تصریح کرد: مجموعه شهرداری و دهیاری ها باید منازل مخروبه ای که محل تجمع حیوانات و حشرات موذی هستند را تخریب کنند و کار کانال کشی فاضلاب روستایی و ساماندهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر شیوع بیماری سالک به صدا درآمد!

زنگ خطر شیوع بیماری سالک به صدا درآمد!