مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 07:202023-06-27اقتصادي

چرا زنبورداران خراسان شمالی طعم شیرین صادرات عسل را نمی چشند؟


مشاور خوشه کسب و کار توسعه زنبورداری در خراسان شمالی گفت: زنبورداران هنگام تولید عسل باید به چندین نکته توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند محصول خود را صادر کنند.

- ایسنا/خراسان شمالی مشاور خوشه کسب و کار توسعه زنبورداری در خراسان شمالی گفت: زنبورداران هنگام تولید عسل باید به چندین نکته توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند محصول خود را صادر کنند.

مصطفی جهانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تولید عسل یکی از پتانسیل های خراسان شمالی است، اظهار کرد: معمولا زنبورداران حدود 70 درصد از محصول خود را به مشتری های ثابت می فروشند و چالش آن ها برای 30 درصد باقی مانده است.

وی افزود: اگر سال، خشکسالی باشد که میزان تولید عسل کاهش یافته و زنبوردار می تواند تمام محصول خود را به مشتری های ثابت بفروشد اما اگر زنبوردار در زمان ترسالی قرار گرفته باشد میزان تولید عسل افزایش می یابد و بخشی از محصول وی به فروش نمی رسد که می توان با صادرات آن، مشکل را رفع کرد ولی در صادرات عسل به چند دلیل با چالش جدی مواجه هستیم.

جهانی با بیان اینکه بخشی از عسل تولیدی در این استان عسل تغذیه ای و بی کیفیت است، ادامه داد: حداکثر میزان ساکاروزی که باید در عسل وجود داشته باشد 5 درصد است اما میزان ساکاروزی موجود در آن عسل ها 40 تا 60 درصد است و این محصول هیچ جایگاهی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا زنبورداران خراسان شمالی طعم شیرین صادرات عسل را نمی چشند؟

چرا زنبورداران خراسان شمالی طعم شیرین صادرات عسل را نمی چشند؟