مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 01:202023-07-17اقتصادي

کمبود فضای آموزشی در جزیره خارگ/ وعده های پتروشیمی محقق نشد


کمبود فضای آموزشی به عنوان یک چالش مهم در جزیره خارگ محسوب می شود که باید اقدامات اساسی برای رفع این کمبودها صورت گیرد.

- - گروه استان ها، حامد عرب زاده: جزیره خارگ به عنوان شاهراه اقتصادی کشور نقش مهمی در عرصه اقتصادی دارد و با برخورداری از پتروشیمی یک قطب صنعتی و اقتصادی محسوب می شود.

در شرایطی که بسیاری از مدارس در شهرها و روستاهای کشور به صورت یک شیفته فعالیت دارند، هنوز در قلب صادرات حوزه انرژی کشور این اتفاق نیفتاده و دانش آموزان ناچارند بخاطر کمبود و فرسوده بودن فضای آموزشی به صورت 2 شیفته در مدرسه و کلاس درس حضور پیدا کنند.

این جزیره شرایط خاصی دارد و با توجه به موقعیت حساس جغرافیایی و مهاجرپذیری، رشد جمعیت دانش آموزی آن نیز بالا است و می طلبد که زیرساخت های آموزشی نیز متناسب با آن افزایش یابد.

سال 92 خبر خوشی از سوی پتروشیمی خارگ دل اهالی جزیره را خوش کرد و قرار شد که ساخت مدرسه شهید مطهری خارگ با کمک پتروشیمی این جزیره انجام شود ولی با وجود ظرفیت عظیم و سرشار پتروشیمی خارگ، حدود 10 سال از وعده ساخت مدرسه 9 کلاسه شهید مطهری توسط این پتروشیمی می گذرد ولی این وعده هنوز عملی نشده است.

زیبنده جزیره خارگ نیست که با وجود این همه ظرفیت های اقتصادی و صنایع بزرگی که در آن مستقر شده است، مدارس فرسوده داشته باشد و کمبود فضای آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود فضای آموزشی در جزیره خارگ/ وعده های پتروشیمی محقق نشد

کمبود فضای آموزشی در جزیره خارگ/ وعده های پتروشیمی محقق نشد