مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 07:002023-07-04اقتصادي

توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم


رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به عملکرد مثبت دولت سیزدهم در زمینه دیپلماسی اقتصادی گفت: اقدامات دولت فرصت های جدید را فراهم کرده است.

- مجیدرضا حریری، رییس هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در گفت ‎وگو با خبرنگار مهر ، در رابطه با عملکرد دولت و بخش خصوصی پیرامون روابط تجاری ایران و چین، گفت: در حال حاضر آمار رسمی در دست نداریم که نشانگر افزایش روابط تجاری ایران و چین باشد اما می توان گفت روابط اقتصادی نسبت به گذشته تسهیل شده است.

وی افزود: از طرفی کشور چین همواره بزرگ ترین شریک تجاری برای صادرات ما بوده است و حدود 33 در صد از صادرات غیرنفتی ما به کشور چین صورت می گیرد و نفت نیز در فرایندهای موجود به کشور چین فروخته می شود.

انتظار پیشرفت در روابط تجاری ایران و چین حریری ضمن اشاره به پیشینه روابط تجاری ایران و چین اظهار داشت: در حال حاضر روابط تجاری با کشور چین افزایش پیدا نکرده است؛ اما برنامه هایی برای پیشرفت و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با این کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم مبنی بر دیپلماسی اقتصادی فعال است، افزود: این سیاست دولت برای همه بازرگانان فرصت های جدیدی را در سراسر دنیا فراهم کرده است و این امکان برای کشور ما وجود دارد که با بیشتر کشورهایی که تا چند سال گذشته خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم

توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم