مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 16:502023-07-16اقتصادي

تداوم آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب تهدیدی برای سلامت مردم


گرچه چندی پیش خبر مسرت بخشی از امحای زمین های آلوده به فاضلاب در بخش های جنوبی شهر شیراز شنیده شد اما آنگونه که شواهد نشان می دهد بعد از مدت کوتاهی این روند دوباره توسط عده ای سودجو از سر گرفته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، محصولات کشاورزی محصولاتی هستند که روزانه مردم به میزان زیادی از آن ها استفاده می کنند و در صورتی که به شکل صحیحی تولید نشوند به راحتی می توانند با خود بیماری را وارد بدن افراد کنند.

 بارها خبرگزاری فارس در خصوص آبیاری زمین های کشاورزی مهارلو و برخی از مناطق حاشیه ای شهر شیراز از جمله بلوار اتحاد انتقاد کرده و مسوولین قول پیگیری دادند اما به مرور زمان به فراموشی سپرده شده است.

  گفتنی است آبی که حاوی فلزات سنگین و آلودگی های شیمیایی بوده، خطرناک است و ماندگاری سموم در سبزیجات که غالب تولیدات کشت های زمین های یادشده است زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری ها و سرطان ها خواهد شد.

  همچنین بیشترین و خطرناک ترین آثار مسمومیت به وسیله فلزات سنگین، در مراحل رشد و نمو انسان رخ می دهد و باعث کندذهنی و اختلال در یادگیری، اختلال در حافظه، آسیب دیدن سیستم عصبی و اختلالات حرکتی نظیر تشنج یا بیش فعالی در کودکان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب تهدیدی برای سلامت مردم

تداوم آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب تهدیدی برای سلامت مردم