مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 12:052023-07-19اجتماعي

نَقل زنان بافنده گیلان و مالاهای آوازه خوان


«ماشک بافی» شغلی عجین شده با اقلیم تالاب زیبای انزلی است که نسل به نسل تا به امروز منتقل شده؛ ماشک ها، تورهایی هستند که زنان بافنده گیلان، می بافند و مالاهای آوازه خوان با آن ها ماهی صید می کنند.

- ایسنا/گیلان ماشک بافی شغلی عجین شده با اقلیم تالاب زیبای انزلی است که نسل به نسل تا به امروز منتقل شده؛ ماشک ها، تورهایی هستند که زنان بافنده گیلان، می بافند و مالاهای آوازه خوان با آن ها ماهی صید می کنند.

تالاب بین المللی انزلی از دیرباز مأمنی برای گیاهان، جانوران و ماهی های گوناگونی است که در دل این طبیعت زیبا که همچون مادری مهربان آنها را در آغوش گرفته، روزگار می گذرانند و از زمانی که دست طبیعت به این تالاب باز شد با رویی گشاده پذیرای جوامع انسانی بود که از این موهبت الهی در راستای رفع نیازهای خود بهره برداری می کردند.

صید ماهی یکی از راه های امرار معاش جوامع محلی از مائده پر برکت تالاب افسانه ای انزلی است که از دیرباز تاکنون مورد توجه و محل کسب روزی بوده و هنوز هم شغل بسیاری از حاشیه نشینان تالاب انزلی، صید ماهی است.

صیادانی که با قایق به دل تالاب می روند و ماشک را در آب پهن می کنند.

تورهای بافته شده ای که به دلیل تعبیه سرب در انتهای تور؛ سنگین شده و آرام آرام درون آب می رود و دقایقی بعد با کشیدن طنابی به اندازه هفت متر که به سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نَقل زنان بافنده گیلان و مالاهای آوازه خوان

نَقل زنان بافنده گیلان و مالاهای آوازه خوان