مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-04فناوري

رایانه کوانتومی گوگل راه 47 ساله را یک شبه می رود


گوگل یک رایانه کوانتومی توسعه می دهد که می تواند به سرعت محاسباتی را انجام دهد که بهترین ابررایانه های رقیبش طی 47 سال آن ها را انجام می دهند.

- گوگل یک رایانه کوانتومی توسعه می دهد که می تواند به سرعت محاسباتی را انجام دهد که بهترین ابررایانه های رقیبش طی 47 سال آن ها را انجام می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، کارشناسان فکر می کنند که طی چند دهه ی آینده، رایانه های کوانتومی جایگزین رایانه های کلاسیک روی میز ما خواهند شد و زندگی ما را متحول خواهند کرد.

اعتقاد بر این است که با استفاده از اثرات عجیب فیزیک کوانتوم، این رایانه ها قادر خواهند بود یادگیری ماشینی را سرعت بخشند، تغییرات آب و هوایی را حل کنند و داروهای جدید کشف کنند.

اکنون، گوگل ادعا می کند که با دستیابی به برتری کوانتومی در حل مشکلاتی که هیچ دستگاه کلاسیکی قادر به انجام آن نیست به نقطه عطفی در تلاش برای ساخت چنین رایانه ای دست یافته است.

این غول فناوری می گوید یک رایانه کوانتومی ساخته است که قادر به انجام محاسباتی است که حتی سریع ترین رایانه های موجود امروزی نیز 47 سال باید روی حل آن زمان بگذارند.

گوگل در سال 2019 گفته بود که به برتری کوانتومی دست یافته است، اگرچه در آن زمان این ادعا توسط مخالفان مورد سوال قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایانه کوانتومی گوگل راه 47 ساله را یک شبه می رود

رایانه کوانتومی گوگل راه 47 ساله را یک شبه می رود