مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 14:002023-06-25بين الملل

پیامدهای شورش رهبر واگنر برای پوتین/ آمریکا از همه چیز خبر داشت


اگرچه ولادیمیر پوتین در بیانیه ای که صبح شنبه بصورت ویدیویی منتشر شد شورشیان را «خائن» و «پیمان شکن» خواند و گفت که آن ها را مجازات خواهد کرد، - اگرچه ولادیمیر پوتین در بیانیه ای که صبح شنبه بصورت ویدیویی منتشر شد شورشیان را خائن و پیمان شکن خواند و گفت که آن ها را مجازات خواهد کرد، اما پس از حصول توافق با یوگنی پریگوژین، کرملین اعلام کرد اعضای واگنر که در این شورش سهیم بوده اند را مورد پیگرد قانونی قرار نمی دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، شاید بتوان شورش روز شنبه شبه نظامیان واگنر علیه کرملین و پیشروی آن ها به سوی مسکو را که درنهایت با توافق رهبر شورشیان با دولت روسیه پایان یافت، بزرگترین چالش ولادیمیر پوتین در بیش از دو دهه حکمرانی بر روسیه دانست.

اگرچه به نظر می رسد این شورش کوتاه با توافق مزبور به پایان رسیده، اما آسیب پذیری نیروهای دولتی روسیه را هویدا ساخت.

زیرا سربازان گروه مزدور واگنر بی هیچ مقاومتی وارد شهر روستوف شدند و سپس توانستند صدها کیلومتر به سوی مسکو پیشروی کنند؛ آنهم در حالی که ارتش روسیه در تقلایی واقعی برای حفظ مسکو به سر می برد.

نکته دیگر این که، اگرچه ولادیمیر پوتین در بیانیه ای که صبح شنبه بصورت ویدیویی منتشر شد شورشیان را خائن و پیمان شکن خواند و گفت که آن ها را مجازات خواهد کرد، اما پس از حصول توافق با ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای شورش رهبر واگنر برای پوتین/ آمریکا از همه چیز خبر داشت

پیامدهای شورش رهبر واگنر برای پوتین/ آمریکا از همه چیز خبر داشت