مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 15:052023-07-09سياسي

25 پروژه علمی نخبگان ایرانی خارج از کشور جایگزین سربازی شد


معاون مرکز تعاملات علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: نخبگان ایرانی خارج از کشور از 25پروژه علمی جایگزین سربازی دفاع کردند و اکنون در مرحله دریافت کارت پایان خدمت هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید علی حسینی امروز در مراسم اعطای کارت پایان دوره پروژه علمی جایگزین خدمت سربازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از حدود 3 سال پیش طرحی را به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه کردیم که متخصصان و فناوران ایرانی خارج از کشور که رزومه های ارزشمندی چه در حوزه آکادمیک و صنعتی دارند و با چالش نظام وظیفه مواجه هستند می توانند پروژه هایی را در ایران اجرا کنند.

وی با بیان اینکه این پروژه ها به عنوان پروژه های تخصصی جایگزین خدمت محسوب می شود ادامه داد: این مدل از چند سال پیش در بنیاد ملی نخبگان برای فارغ التحصیلان داخلی اجرا می شده است و از سال 1400 ما این مجوز را دریافت کردیم.

حسینی ادامه داد: مخاطبین این طرح فارغ التحصیلان 100 دانشگاه برتر هستند و یا افرادی که در شرکت های فناور در لبه تکنولوژی در خارج از کشور فعالیت دارند و یا خودشان کارآفرین هستند و به عنوان مدیر عامل شرکت ها فعالیت می کنند.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه علمی مرکز تعاملات علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: پلتفرم کانکت با هدف برقراری ارتباط بین متخصص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 پروژه علمی نخبگان ایرانی خارج از کشور جایگزین سربازی شد

25 پروژه علمی نخبگان ایرانی خارج از کشور جایگزین سربازی شد