مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 12:002023-07-15اقتصادي

تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد نیازمند سرمایه گذاری 160میلیارد دلار در سال است


معاون سابق وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد نیازمند 60 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و معادل 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی هستیم.

- هادی قوامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه رشد اقتصادی در لایحه برنامه چگونه پیش بینی شده و برای تحقق آن چه اقداماتی باید انجام شود، گفت: برای تحقق برنامه های پنج ساله توسعه الزاماتی وجود دارد از جمله اینکه برای تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد یا تورم تک رقمی 9.

5 درصد در پایان برنامه و سایر اهداف الزاماتی لازم است که باید در عمل محقق شود و بودجه های سالانه باید از نظر کمی و کیفی از قانون برنامه تبعیت کند.

* بودجه 1403 اولین برش برنامه هفتم توسعه وی گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه اگر امسال تصویب شود باید لایحه بودجه 1403 بر اساس برنامه هفتم و به عنوان اولین برش سالانه این برنامه پنج ساله باشد.

قوامی اظهار داشت: مجلس هم باید در فرآیند تصویب لایحه برنامه هفتم سنجش کند که چه عواملی باعث تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی مدنظر دولت خواهد بود و زمینه سرمایه گذاری برای این هدف را فراهم کند.

زیرا قرار است، به طور متوسط سالانه 8 درصد رشد اقتصادی محقق شود البته ممکن است در یکسال 6 درصد و در سال دیگر 12 درصد باشد، ولی میانگین رشد باید 8 درصد باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد نیازمند سرمایه گذاری 160میلیارد دلار در سال است

تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد نیازمند سرمایه گذاری 160میلیارد دلار در سال است