مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:152023-07-19اجتماعي

آیین های محرم در سرخ ترین روستای دنیا


آیین های سوگواری خاص و پرشوری در ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا در روستای تاریخی ابیانه برگزار می شود که هویتی ماندگار برای این روستای استثنایی رقم زده است.

-   نخل برداری ارشدی ابیانه در خصوص آیین نخل برداری گفت: مراسم نخل گردانی صبح عاشورا از محله های برازا و هرده به طور هم زمان شروع می شود و دسته های زنجیرزن نیز به دنبال آنها به عزاداری می پردازند، نخل هر دو محله درمیان ده کنار هم قرار می گیرند و پس از دقایقی هر دو نخل به حرکت درآمده و در محل هایی که از قبل مشخص شده است برای لحظاتی بر روی زمین قرار می گیرند و مردم به پخش نذورات مشغول می شوند سپس نخل هرده به سمت چشمه و نخل برازا به آسیاب برای صرف ناهار برده می شوند.

  نویسنده کتاب ابیانه هویتی ماندگار ادامه داد: پس از صرف ناهار نخل محله بالا در بالاترین قسمت های ده و بازمان طولانی تر و نخل هرده از چشمه بازمان کمتری تا نزدیکی های غروب به حرکت خود ادامه می دهند و حرکت نخل در تاسوعا و عاشورا با قرار گرفتن در حسینیه مخصوص نخل تمام می شود.

                                                                                          گرامی داشت یاد متوفیان  وی گفت: در صبح تاسوعا و عاشورا خانواده هایی که از تاسوعا و عاشورای سال گذشته تا امسال عزیزی را ازدست داده اند فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین های محرم در سرخ ترین روستای دنیا

آیین های محرم در سرخ ترین روستای دنیا