مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 08:502023-07-08فرهنگي

ارمغان جشنواره گیلاس اشنویه نشاط اجتماعی و حال خوب برای مردم است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: ارمغان جشنواره گیلاس اشنویه نشاط اجتماعی و حال خوب برای مردم است که با برگزاری برنامه هایی مانند اجرای موسیقی محلی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه  مرتضی صفری در حاشیه برگزاری جشنواره گیلاس اشنویه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اشنویه بیش از 110 اثر ثبت ملی دارد که این تعداد اثر نشان دهنده ظرفیت بالای این شهرستان بوده،  همچنین تعدادی محوطه و تپه باستانی در اشنویه وجود دارد که در سطح ملی شناخته شده اند.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: 11 کتیبه اورارتویی در آذربایجان غربی کشف شده که از این تعداد پنج مورد مربوط به اشنویه بوده و همین موضوع نشان دهنده غنای تاریخی این شهرستان است.

 وی ادامه داد: در کاوش های انجام شده در محدوده سد چپرآباد اشنویه نیز آثار مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد کشف شده که نشان از قدمت بالای این شهرستان دارد.

  صفری گفت: همچنین اشنویه به دلیل داشتن اقلیم کوهستانی و آب و هوای معتدل، جذابیت ویژه ای برای توسعه گردشگری طبیعت دارد.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: عدم معرفی داشته ها و ظرفیت های استان حلقه مفقوده حوزه گردشگری در آذربایجان غربی بوده که برای شناساندن آنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارمغان جشنواره گیلاس اشنویه نشاط اجتماعی و حال خوب برای مردم است

ارمغان جشنواره گیلاس اشنویه نشاط اجتماعی و حال خوب برای مردم است