مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 18:162023-07-10اقتصادي

احداث جاده قزوین _ مازندارن به کجا رسید؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، در عصر کنونی راه اندازی، تقویت و حفظ زیرساخت های جاده ای از جمله عوامل اصلی و موثر در شکوفایی اقتصادی جوامع به شمار می رود و بر این اساس دولت ها با نگاه ویژه ای این موضوع را مورد توجه قرار می دهند.

با توجه به موقعیت مهم و خاص جغرافیایی قزوین و حجم بالای تردد از جاده های آن، از این استان همواره به عنوان شاهراه مواصلاتی کشور یاد می شود و بر این اساس به باور بسیاری از کارشناسان، گسترش صحیح و هدفمند آن می تواند در خلق فرصت های ارزشمند و جدید برای این خطه نقش آفرین باشد.

در این راستا از سالهای گذشته و با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته، احداث دو جاده قزوین_ الموت_ تنکابن و قزوین_ رحیم آباد_ کلاچای با نگاهی ملی و رویکرد شکوفایی اقتصاد منطقه در دستور کار قرار گرفت.

پروژه احداث محور قزوین-الموت-تنکابن یکی از پروژه های ملی است که علاوه بر تسهیل دسترسی استان های جنوبی و مرکزی از قزوین به شمال کشور، مسیر دسترسی قزوین به مازندران را نیز به اندازهٔ 180 کیلومتر کوتاه می کند.

از دیگر مزایای احداث این محور، شکوفایی اقتصاد و رونق گردشگری منطقهٔ الموت است.

روستاهای این مسیر که طبیعت بکر، دست نخورده و منحصر به فردی دارند و از محصولات بی نظیری نیز برخوردارند، با احداث اتوبان قزوین-الموت به شکوفایی اقتصادی می رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث جاده قزوین _ مازندارن به کجا رسید؟

احداث جاده قزوین _ مازندارن به کجا رسید؟