مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 17:402023-07-01اقتصادي

40 درصد شالیزارهای سوادکوه مکانیزه کشت می شود


سرپرست جهاد کشاورزی سوادکوه با اشاره به نشای 200 هکتار ز شالیزارهای شهرستان گفت: 40 درصد مزارع به صورت مکانیزه کشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدعلی سلیمانی عصر شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان، با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کشاورزی مکانیزه در شهرستان انجام شده است، از نشاء مکانیزه حدود 200 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان در سالجاری خبر داد و افزود: در مجموع در حدود 40 درصد از اراضی شهرستان کشت مکانیزه انجام می شود که نیازمند افزایش این مهم برای بهبود افزایش عملکرد در سطح هستیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش آموزش به بهره برداران در جهت توانمندسازی آنها در حوزه عملیات کشاورزی، دامپروری و آبزی پروری، به برگزاری جلسات آموزش و ترویج توسط کارشناسان جهاد شهرستان و مراکز تحقیقاتی استان اشاره کرد و گفت: هدف ما ترغیب کشاورز به استفاده از روش های زراعت نو و تنوع کشت در هر منطقه باتوجه به استعداد همان منطقه است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه با اشاره به هم افزایی میان این اداره و بسیج سازندگی در برخی اقدامات، به اصلاح کانال های آبرسانی و آبیاری قطره ای اشاره کرد و گفت: با توجه به توپوگرافی شهرستان و مساحت پایین زمین ها، باغات فردی 4 هزارمتر و باغات تجمیعی 10 هکتار به بالا تا 85 درصد انجام آبیاری قطره ای آنها رایگان خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد شالیزارهای سوادکوه مکانیزه کشت می شود

40 درصد شالیزارهای سوادکوه مکانیزه کشت می شود