مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 12:002023-07-03اقتصادي

قرارداد افزایش استحصال گاز اتان 9 پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی امضا شد


مدیرعامل شرکت گاز با اشاره به طرح افزایش استحصال اتان 9 پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: طبق برآوردها تا سال 1406 تراز اتان کشور مثبت است، ولی بعد از آن با کمبود مواجه خواهیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیژن چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امروز در مراسم امضای موافقت نامه طرح افزایش استحصال اتان 9 پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی بین شرکت ملی گاز و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) عنوان کرد: طبق ابلاغیه معاون اول رییس جمهور در 20 دی ماه سال 1401، پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی به دستگاه های دولتی ابلاغ شد که یکی از این طرح ها، طرح استحصال اتان از پالایشگاه های میدان گازی پارس جنوبی است.

وی افزود: از همان ابتدا، ما در شرکت گاز مذاکراتی را با ستاد اجرایی فرمان امام آغاز کردیم که منتج به امضای تفاهم نامه شد و امروز نیز قرارداد این طرح امضا می شود.

البته فعالیت های مهندسی از دو ماه پیش آغاز شده است.

چگنی گفت: اکنون ظرفیت تولید اتان در کشور 7.

2 میلیون تن است و جمع تقاضای پتروشیمی ها حدود 5 میلیون تن است و الان پتروشیمی های جم، مروارید، کاویان و آریاساسول از این استان استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز افزود: طبق برآوردها تا سال 1406 تراز اتان کشور مثبت است ولی بعد از آن با کمبود مواجه خواهیم شد، زیرا پتروشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارداد افزایش استحصال گاز اتان 9 پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی امضا شد

قرارداد افزایش استحصال گاز اتان 9 پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی امضا شد