مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 10:202023-07-18سياسي

زیبایی بی رحمانه سنبل آبی در تالاب انزلی


سنبل آبی علی رغم زیبایی بی رحمانه اش، در پهنه تالاب بین المللی انزلی مدت هاست جا خوش کرده و اگر نجنبیم به جای تالاب باید به دیدن سرابی سبز عادت کنیم.

- ایسنا/گیلان سنبل آبی علی رغم زیبایی بی رحمانه اش، در پهنه تالاب بین المللی انزلی مدت هاست جا خوش کرده و اگر نجنبیم به جای تالاب باید به دیدن سرابی سبز عادت کنیم.

گیاه سنبل آبی (Eichhornia crassipes) بومی آمازون بوده و یکی از بدترین گونه های علف هرز جهان است که در سراسر دنیا پراکنده شده است، این گیاه در سال 1391 برای اولین بار در آب بندان عینک رشت مشاهده و پس از آن از برخی منابع آب های طبیعی شمال کشور همچون تالاب انزلی گزارش شد.

این مهمان ناخوانده اینک همچون ماری خوش خط و خال بر جمجمه تالاب بین المللی انزلی خزیده و نفس های آن را به شماره انداخته به گونه ای که در برخی از جاها دیگر اثری از آب و تالاب نیست و فقط پوشش سبز و گل های سنبل آبی با برگ هایی به طول 20 سانتی متر و پهنای 15 سانتی متر دیده می شود؛ سنبل زیبایی فریبنده ای دارد و در طول یک هفته به واسطه نور خورشید و آب موجود دو برابر رشد می کند.

این گیاه مهاجم و غیر بومی علی رغم این زیبایی فریبنده مشکلات زیست محیطی فراوانی را به وجود می آورد که از آن جمله به دلیل رشد بسیار سریع، سطح وسیعی از رودخانه ها و باتلاق ها را می پوشاند که در این شرایط عبور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیبایی بی رحمانه سنبل آبی در تالاب انزلی

زیبایی بی رحمانه سنبل آبی در تالاب انزلی