مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 15:152023-06-25اقتصادي

پرونده کم آبی نخلستان های تنگستان بسته می شود


مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر با اشاره به رهاسازی آب سد خاییز برای نخلستان های اهرم، گفت: پرونده کم آبی نخلستان های تنگستان بسته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی محمدی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر از نظر بهره مندی از منابع آبی با کمبود جدی روبرو است و میزان هدررفت بالای آب و وجود چاه های غیرمجاز از دیگر چالش های حوزه آب استان است.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد از آب استان بوشهر در عرصه کشاورزی مصرف می شود خاطرنشان کرد: کمترین راندمان مصرف را در حوزه کشاورزی شاهد هستیم و نوع آبیاری و نوع کشت باید اصلاح شود تا شاهد بهره وری بهتری از منابع آبی باشیم.

لزوم بازچرخانی آب مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر بازچرخانی آب را یکی دیگر از راهکارهای مهم برای تأمین آب دانست و بیان کرد: استان بوشهر دارای منابع آب نامتعارف بسیار زیادی است ولی کمتر از این ظرفیت ها استفاده شده است.

وی استفاده از مباحث تشویقی، اقدامات بازدارنده، استفاده از آب های نامتعارف، حمایت از کشت استراتژیک و بهره گیری از پساب فاضلاب برای مصارف غیرشرب را از دیگر اقدامات مهم برای استفاده بهینه از منابع آبی عنوان کرد.

محمدی با اشاره به اینکه دشت های استان بوشهر ممنوعه و بحرانی شده اند، از افت سطح ایستابی سفره های زیرزمینی در نقاط مختلف استان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده کم آبی نخلستان های تنگستان بسته می شود

پرونده کم آبی نخلستان های تنگستان بسته می شود