مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 21:302023-07-01اجتماعي

خطای انسانی، دوباره مراتع سمیرم را به آتش کشاند


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اثر خطای انسانی 6.

6 هکتار از مراتع سمیرم برای چندمین بار طعمه حریق شد.

- منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: عصر امروز 3 هکتار از مراتع و گون زارهای منطقه سهران ونک در شهرستان سمیرم طعمه حریق شد.

وی با بیان اینکه با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و مشارکت عوامل محلی پس از 4 ساعت تلاش آتش مهار شد، افزود: وزش باد، وسعت و پراکندگی حریق و صعب العبور بودن محل به علت قرار داشتن در ارتفاعات سبب طولانی شدن زمان اطفا شد.

شیشه فروش بیان کرد: 3.

6 هکتار از مراتع حسن آباد بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم نیز امروز طعمه حریق شد که پس از 2 ساعت تلاش حریق اطفا شد، علت هر 2 مورد حریق، خطای انسانی اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در سال جاری تاکنون بر اثر وقوع حریق در مجموع 33 هکتار از مراتع شهرستان سمیرم در آتش سوخته است که خشکی علفزارها، افزایش دما، وزش بادهای گرم و عوامل انسانی از علل حریق شناخته شده است.

وی تصریح کرد: 95 درصد حریق ها منشأ آن عوامل انسانی بوده است و با توجه به خطرپذیر بودن مراتع منطقه سمیرم و قرار گرفتن در ارتفاعات، لازم است سازمان منابع طبیعی کشور ضمن استقرار بالگرد مجهز به سبد آب پاش در منطقه جنوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطای انسانی، دوباره مراتع سمیرم را به آتش کشاند

خطای انسانی، دوباره مراتع سمیرم را به آتش کشاند