مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 06:552023-07-07بين الملل

ژئوپلیتیک ایران ظرفیت بسیاری خوبی را در اختیار سازمان شانگهای قرار می دهد


یک تحلیلگر مسائل اوراسیا با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیکی منحصر به فرد ایران، گفت: ایران در منطقه استراتژیک، نفت خیز و مسلمان خاورمیانه واقع است و می تواند باعث افزایش نفوذ کشورهای عضو شانگهای در این منطقه شود و این سازمان را به خاورمیانه متصل کند.

- ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل اوراسیا با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیکی منحصر به فرد ایران، گفت: ایران در منطقه استراتژیک، نفت خیز و مسلمان خاورمیانه واقع است و می تواند باعث افزایش نفوذ کشورهای عضو شانگهای در این منطقه شود و این سازمان را به خاورمیانه متصل کند.

حمید حکیم در گفت وگو با ایسنا با اشاره به عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای، اظهار کرد: هرچند ایران اکنون درگیر برخی محدودیت ها مانند تحریم است، اما عضویت در سازمان های منطقه ای و بین المللی، راهی برای خنثی سازی آثار این محدودیت هاست.

در حقیقت وقتی ما در قالب الزامات سازمان شانگهای به تعامل و تجارت با دیگر کشورهای عضو بپردازیم، تاثیر تحریم ها بر این تعاملات کمرنگ می شود.

وی افزود: از طرف دیگر این کاهش محدودیت ها باعث می شود ایران بتواند حتی فراتر از الزامات و مناسبات سازمان شانگهای نیز روابط خود را با کشورهای عضو و غیر عضو گسترش دهد، یعنی وقتی همکاری های میان ایران و کشورها در قالب شانگهای بهبود یابد و باعث کمرنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژئوپلیتیک ایران ظرفیت بسیاری خوبی را در اختیار سازمان شانگهای قرار می دهد

ژئوپلیتیک ایران ظرفیت بسیاری خوبی را در اختیار سازمان شانگهای قرار می دهد