مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-09حوادث

دلهره جنگل های هیرکانی در گرمای هوا/ دیده بان حریق نیاز مازندران


افزایش دمای هوای در تابستان، کاهش رطوبت و بارندگی ها، لرزه براندام درختان جنگل های هیرکانی شمال کشور انداخته و در خصوص احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی هشدار صادر شده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: تنش های دمایی و افزایش گرما خطر بروز آتش سوزی را در عرصه های طبیعی و جنگلی مازندران افزایش داده است و جنگلبانان مازندران ضمن آنکه در حال آماده باش هستند از مردم نیز خواستند به یاری منابع طبیعی بشتابند.

آتش سوزی هر ساله سطح قابل توجهی از عرصه های جنگلی مازندران را می سوزاند و درختان و گونه های بکر و منحصربه فرد هیرکانی براثر بی احتیاطی گردشگران و مسافران زغال و کباب می شوند.

سرهنگ ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران با اشاره به اخطار هواشناسی اظهار داشت: افزایش دما در سطح استان به ویژه در مناطق شرقی خطر بروز آتش سوزی را رشد داده و با توجه به وجود چهار هزار کیلومتر مرز زمینی با اراضی کشاورزی، برخی از کشاورزان اقدام به آتش سوزی کاه و کلش می کنند که جرم است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر از مسافران خواست تا از برافروختن آتش درعرصه های جنگلی پرهیز کنند و افزود: در صورت روشن کردن آتش، حتماً از اطفا و خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلهره جنگل های هیرکانی در گرمای هوا/ دیده بان حریق نیاز مازندران

دلهره جنگل های هیرکانی در گرمای هوا/ دیده بان حریق نیاز مازندران